Novi Sad trenutno je prvi u svetu po broju biciklista koji zimi svaki dan na i sa posla idu biciklom, a građani su pozvani da pomognu da tako i ostane.
ima dosta biciklista s obzirom na godišnje doba u odnosu na prethodne godine. možda ne najviše na svetu, ali za neki promotivni zabavni izazov za zemlje koje nisu top biciklističke je ok
Slažem se sa tobom u potpunosti. Potpisujem da 90% tih koji će da se prijave ne vozi bajs zimi ! Ja sam od onih koji ga koriste u svakoj mogućoj prilici. Ogromna većina nema ni adekvatnu opremu za vožnju...svetla na primer.
Ajde da pobedimo ma i svako selo u Holandiji...gde i ministri dolaze biciklima na posao. Dobiju se pare iz donacija pa da se potroše...ko razume - shvatiće. A ja i dalje lomim dupe po ivičnjacima i džombastim stazama i molim se da me ne pokupe kolima.
Na žalost, ako je ovo istina, to nije odraz zravog stila života , ekološke svesti ili nešto slično, već nemaštine, bede...Ljudi nemaju para za gorivo, nemaju automobile, nemaju za registraciju... Drugi problem je nedostatak parkinga u čitavom gradu. Tako da mi nešto i nije za ponos ova akcija.
Šetam sa društvom po Novom naselju (gde baš ima biciklističkih staza) i zajedno komentarišemo toliko mali broj biciklista (čak i kad je lepo vreme) i toliko nesrazmerno davanje publiciteta ovakvim akcijama i tzv. BicInic.
Verovatno je u nedostatku vesti svaka bizarnost dobrodošla, a posebno one koje Novi Sad stavljaju po jednom nakaradnom kriterijumu (broj biciklista), tamo gde suštinski (po razvoju) ne pripada.
@deda
Nisam ti ja priko zemo preko Drine, kod nas u Sremu se to kaze drugacije, pa cak i sa druge strane Dunava u Bachkoj, bar je tako bilo dok niste vi prevladali. Tesko da sam pobrkao godine, yugo se pojavio 1982, 1988-1989 je bila top proizvodnja, cak sam i ja kupio jednog od kinte koju sam dobio za ispracaj u JNA, secam se da sam se dvoumio izmedju Marantz recivera i gramofona pa sam se zeznuo i za istu sumu uzeo 45-cu crvene boje.
No poenta je da su se ranije ljudi masovno vozili bajsovima na posao, ispred fabrickih pogona sirom Backe, Srema a pogotovo Banata je bilo po par stotina bicikala u sve tri smene. Cesljevi za parkiranje bicikala su bili sirom grada, ispred svake vece zgrade, mlekarice su razvozile mleko u kantama obesenim o kormane bicikala, islo se u njivu biciklom, srednjoskolci su iz okolnih mesta isli u varos u skolu bajsom... bili smo biciklisticka nacija.
80-tih su posle uvodjenja yuga u proizvodnju u Crvenoj Zastavi, zatim prosirenja TAS-ove fabrike i prelaska na proizvodnju golfa, slovenackih IMV-a i Cimosa kao i kikindske IDE godisnje prodavali 250-300 hiljada automobila u SFRJ. Secam se da je yugo kostao 3-3500 DEM ili 5 prosecnih plata iz 1988, doduse odmah je morao na genealku ali je posle toga mogao da izgura jos 50 hiljada km. Pocela je masovna mtorizacija trudbenika SFRJ... ali pnda su dosle sankcije i nedostatak benzina pa se opet preslo na bicikle.
Novi Sad je idealan za koriscenje bicikla, ravan kao tepsija i samo 10km u precniku. Nekad, u socilaizmu kad je po nostalgicarima sve bilo sjajno, niko od radnika u Pobedi, Fabrici kablova, Rafineriji i ostalim preduzecima kojima se dice nasi autonomasi nije posedovao automobil vec su koristli javni/firmin prevoz ili bajs, klasno prevozno sredstvo socijalistickog pregaoca. Tad su cesljevi (restke za parkiranje bajsova) bile prepune kontrasa i ponika, Partizan iz Subotice, Unis iz Sarajeva i Rog iz Ljubljane su se razbijali od posla, imucniji su vozili ceske Favorite, oni manje imucni Rog 5-to ili 10-brzinac a svi ostali crni ( ili serpa plavi) Partizanov kontras. Kanije, 80-tih i samoupravljaci su masovnije (kazu cak 16-17% celokupnog stanovnistva) poceli da kupuju jugice, stojadine ali benzina nije bilo (bonovi, par-nepar, suve pumpe) pa su radni ljudi i dalje zdravo ziveli, okretali pedale do i sa posla. A kasnije, znate i sami sta se kasnije desilo...
Cisto sumnjam u podatke koji su izneti, kad ujutro zimi krenes na posao bajkom pokisnes ili se oznojis pa ti treba svlacionica i tus a u Novom Sadu sem bolnica imate 5 firmi koji imaju te uslove. E sad mozda biciklistima iz teksta ne smeta da su mokri ili da se osecaju ceo radni dan na znoj ali mislim da bi svima ostalima sa kojima dele kancelariju to smetalo.
Vozim bicikl po svim vremenskim uslovima svaki dan- bez izuzetka. Zimi od kuce do posla sretnem u proseku 2-3 bicikliste. Vozim i po kisi, u specijalizovanoj kabanici za bicikl i neretko mi se smeju kada me vide na ulici u tome. Dakle, ne verujem u to da je NS medju gradovima sa najvise zimskih biciklista. Ovo je grad gde se bicikl vozi najvise s proleca i leti. Licno mi je draza zima za voznju jer nema guzve na stazama.
da baš NS ima najviše biciklista koji voze zimi na posao i to najviše na svetu pored tolikih mega gradova gde ima deset i više puta biciklista nego kod nas. Inace vozim bicikl na posao svaki dan i leti i zimi.
Ovo mora da je neka šala ili Holanđane, Dance niko nije obavestio. Tamo je svakog jutra i uveče gužva od bicikala. Na prometnim raskrsnica po najmanje tridesetak biciklista iz svih smerova. Na svakoj prometnoj raskrsnici svakog dana, svako jutro i svako uveče - dok traje gužva odlaska na posao i dolaska kući. Ovaj sajt mora da je neka šala neobaveštenih.
Odlicno sad ih treba sve komletno odvesti na casove poznavanja saobracajnih propisa da nauce da postoje zakoni i za bicikliste i da oni moraju da postuju prvenstvo prolaza .
Baš sam se pitao kada će kojekakvi auto-moto bot-hejteri da se jave.
Šta je?! Krivo vam što vama niko neće dati neki simbolični zalogajčić dok se smarate u gužvi na semaforima?!
Šta da vam kažem osim možete nas gradske bicikliste samo da mrzite!
Sve radi ljudi koji idu bajsom na posao, a onda uzmete da pravite neka iznenadjenja (za te iste ljude) u subotu! Ja recimo ne radim subotom i sigurno necu ustati u 8 ujutro samo da bi vas trazio po gradu. Mozda zvucim kao redovan hejter, ali razmislite malo o tome koliko to ima smisla.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi Sad u trci za titulu grada sa najviše "zimskih" biciklista
Autor: 021.rs
Novi Sad
•29.01.2018.
•13:08 > 14:06
Komentari 24
Zam
/
Posmatrač
eh
/
ovde se bicikli vozio od 1880 i neke
i onda ovaj dodje sa mantrom 'da nam pokaze kako se bicikli vozi"...ovde
@Melanija
Ajde da pobedimo ma i svako selo u Holandiji...gde i ministri dolaze biciklima na posao. Dobiju se pare iz donacija pa da se potroše...ko razume - shvatiće. A ja i dalje lomim dupe po ivičnjacima i džombastim stazama i molim se da me ne pokupe kolima.
Tanja
Posmatrač
Verovatno je u nedostatku vesti svaka bizarnost dobrodošla, a posebno one koje Novi Sad stavljaju po jednom nakaradnom kriterijumu (broj biciklista), tamo gde suštinski (po razvoju) ne pripada.
dijasporac
Nisam ti ja priko zemo preko Drine, kod nas u Sremu se to kaze drugacije, pa cak i sa druge strane Dunava u Bachkoj, bar je tako bilo dok niste vi prevladali. Tesko da sam pobrkao godine, yugo se pojavio 1982, 1988-1989 je bila top proizvodnja, cak sam i ja kupio jednog od kinte koju sam dobio za ispracaj u JNA, secam se da sam se dvoumio izmedju Marantz recivera i gramofona pa sam se zeznuo i za istu sumu uzeo 45-cu crvene boje.
No poenta je da su se ranije ljudi masovno vozili bajsovima na posao, ispred fabrickih pogona sirom Backe, Srema a pogotovo Banata je bilo po par stotina bicikala u sve tri smene. Cesljevi za parkiranje bicikala su bili sirom grada, ispred svake vece zgrade, mlekarice su razvozile mleko u kantama obesenim o kormane bicikala, islo se u njivu biciklom, srednjoskolci su iz okolnih mesta isli u varos u skolu bajsom... bili smo biciklisticka nacija.
deda
dijasporac
Vojvosadjan
dijasporac
Cisto sumnjam u podatke koji su izneti, kad ujutro zimi krenes na posao bajkom pokisnes ili se oznojis pa ti treba svlacionica i tus a u Novom Sadu sem bolnica imate 5 firmi koji imaju te uslove. E sad mozda biciklistima iz teksta ne smeta da su mokri ili da se osecaju ceo radni dan na znoj ali mislim da bi svima ostalima sa kojima dele kancelariju to smetalo.
Melanija
Smena
DA
Rade
Dragi bulat
Profa l sektor
Pitah se
Šta je?! Krivo vam što vama niko neće dati neki simbolični zalogajčić dok se smarate u gužvi na semaforima?!
Šta da vam kažem osim možete nas gradske bicikliste samo da mrzite!
antibiciklista
biciklista
/
Djura
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H